Zakupy w Biedronce
Sieć handlowa Biedronka została ostatnio ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ogromną karą pieniężną. Kara w wysokości 163 mln euro została nałożona po stwierdzeniu, że sieć nieuczciwie korzystała z przewagi negocjacyjnej wobec dostawców żywności. Jest to największa kara za nadużycie tej siły w Polsce.
Pierwszy sklep został otwarty w Poznaniu w kwietniu 1995 roku i od tego czasu sieć stale się rozwija. W 1997 roku firma została kupiona przez Jeronimo Martins i w ciągu kilku lat powstało 210 sklepów. Sieć szybko się rozwijała i w 2010 roku firma otworzyła swój 1500. sklep w Poznaniu. W 2012 roku sieć otworzyła 2000 sklep i osiągnęła wysoki poziom 2500 sklepów. Obecnie sieć posiada ponad 2000 sklepów w Polsce.
Sieć handlowa Biedronka stara się docierać do klientów na różne sposoby. Nie preferuje jednostronnej komunikacji, ale prowadzi z interesariuszami stały dialog za pośrednictwem Facebooka i uczestniczy w regionalnych kongresach. Inwestuje więcej w strategie, które pomogą jej odpowiedzieć na potrzeby interesariuszy. Podejście to stanowi wyraźny kontrast z podejściem sieci Lidl, która w dużej mierze opiera się na jednostronnej komunikacji.
Ponadto Biedronka promuje postawy patriotyczne poprzez sponsorowanie wystawy fotograficznej "Biało-Czerwona" oraz dystrybucję bezpłatnej książki "25 lat wolności". Zajmuje się również dystrybucją publikacji edukacyjnych.